Prova på line dance, 20 oktober

Kom och prova line dance-koreografier!

Öcken Kulturförening i Stocksbo bjuder tillsammans med ABF in till en workshop i line dance* med den erfarna line dance-ledaren Anne-Marie Norlin.

Tillsammans går vi igenom ett par-tre olika line dance-koreografier under 1,5 h. Du behöver aldrig ha dansat förut. Du behöver bara vara nyfiken på denna dans och förbereda dig på en rolig dansstund!

När? Fredag 20 oktober kl. 18.00-19.30
Pris: 100 kr (faktura från ABF)

Anmälan via knappen ovan eller ring 0278-174 30.

Varmt välkommen!

OBS! Senare på kvällen bjuder Ôcken kulturförening in alla medlemmar till COUNTRYPUB! Läs mer om det här!

*Line dance är en dans med amerikanskt ursprung, som från början av 1970-talet, när dansformen fick ett rejält uppsving, dansades till countrymusik, men numera förekommer de flesta musikstilar och det produceras många danser till radions topplistor. Det är ingen pardans, även om det förekommer koreografier där man interagerar med varandra, och inte heller samma sak som squaredans. De dansande står i rader – därav namnet. Danserna är uppbyggda av olika stegkombinationer som beskrivs i stegbeskrivningar. Det finns idag (2012) runt 60 000 olika danser. (Källa: Wikipedia)